آموزشی

رولپلاک چیست؟ (انواع سایز رولپلاک)

مرتبط سازی بر اساس پرمصرف بودن رولپلاک ها | کاربرد رولپلاک و سایزبندی رولپلاک | سایز های مختلف رولپلاک ها | رول پرچ رولپلاک ساده

رولپلاک چیست؟

رولپلاک قطعه ای است که در سازه های شکننده برای اتصال اجزاء با پیچ به دیوارها استفاده می شود. جنس رولپلاک می تواند فلزی، پلاستیکی و فیبری باشد اما در هر صورت تحمل وزن زیادی را دارد. امروزه در بازار می توانید انواع سایز رولپلاک را با توجه به نیاز خود تهیه کنید.

تاریخچه رولپلاک

اولین باری که رولپلاک اختراع شد، برای متصل کردن وسایل الکتریکی به دیوار بود. در گذشته چیزی تحت عنوان جدول سایز رولپلاک وجود نداشت، افراد برای اینکه چیزی به وسیله پیج به دیوار متصل شود باید آن را با پیچ به چوب متصل می کردند. بعد آن چوب را در ساختار دیوار جای می دادند. این کار به دیوار آسیب زیادی وارد می کرد. اما امروزه از انواع رول پلاک در نصب بنر و تابلو، محکم سازی سنگ نما (پیچ رولپلاک نما)، نصب توری، نصب داکت روی نما، نصب هواکش و سانتافیوژ و بستن درز انقطاع استفاده می شود.

انواع رولپلاک بر اساس کاربرد

انواع رولپلاک بر اساس کاربرد و ساختار سطح مورد استفاده به هفت گروه زیر تقسیم می شوند. شما می توانید انواع سایز رولپلاک را در مدل های مختلف بسته به نیاز خود خریداری کنید.

رولپلاک ساده

رولپلاک های ساده از ابتدایی ترین رولپلاک های موجود در بازار هستند که بدون شاخه و لبه می باشند.

رولپلاک لبه دار

رولپلاک های لبه دار، یک لبه کوچک درقسمت پایینی دیواره بیرونی خود دارند. معمولا جنس رولپلاک لبه دار از پلاستیک یا فیبر است.

رولپلاک شاخک دار

این نمونه رولپلاک روی دیواره ی بیرونی خود شاخک یا شاخ دارد.

رولپلاک خاردار

رول پلاک های خاردار دارای شاخه هایی شبیه خار بر روی دیواره بیرونی خود هستند.

رولپلاک لبه دار شاخک دار

این نمونه رولپلاک هم دارای خارو هم دارای لبه بر دیواره بیرونی خود می باشد.

رولپلاک پروانه ای

رولپلاک های پروانه ای در هنگام بسته شدن پیچ، علاوه بر باز شدن دیواره آن، دو پره دارند که این دو پره در سازه قلاب می شود. این نمونه از رولپلاک به دو صورت فلزی و پلاستیکی تولید می شود. رولپلاک های پروانه ای در سازه یا ملات پشت نما، نمای کامپوزیت یا آجری وهمچنین برای استحکام سنگ نماهایی که در پشت آن ها از رابیتس استفاده شده است، به کار می روند. همچنین انواع سنگ های تراورتن و آهکی را با رولپلاک پروانه ای جهت پیچ رولپلاک نما تنظیم می کنند.

رول پرچ رولپلاک ساده

این رولپلاک بر سطح بیرونی خود دندانه های دو چهار دارد. معمولا به علت اینکه در سطوح محکم سازه ها به راحتی فرو می رود، استفاده زیادی از آن ها در نمای ساختمان می شود. کافی است شما با استفاده از مته مناسب با سایز رولپلاک خود دیوار را سوراخ کنید و با چکش مخصوص آن را به آرامی به دیوار بکوبید. با بستن پیچ بدنه های رولپلاک باز شده به بدنه ی سوراخی که ایجاد کرده اید، می چسبد.

رول پرچ

رول پرچ ها رولپلاک های پلاستیکی هستند که بر جداره بیرونی خود شیارهایی دارند. با بستن پیچ، این شیارها در سوراخی که در سازه ایجاد شده فرو می رود.

انواع سایز رولپلاک

به دلیل تولید پیچ های مختلف در اندازه های گوناگون، انواع سایز رولپلاک تولید می شود که در ادامه جدول سایز رولپلاک برای شما آورده شده است.

  • رولپلاک 3 سانت ساده
  • رولپلاک 4 سانت ساده
  • رولپلاک 5 سانت ساده
  • رولپلاک 6 سانت ساده
  • رولپلاک 7 سانت ساده
  • رولپلاک 8 سانت ساده
  • رولپلاک 10 سانت ساده
  • رولپلاک 12 سانت ساده

پرکاربردترین رولپلاک های بازار

  • رولپلاک 3 سانتی متری
  • رولپلاک 4 سانتی متری
  • رولپلاک 6 سانتی متری
  • رولپلاک 7 سانتی متری

گروه صنعتی نویان پارس، تولید کننده انواع سایز رولپلاک

مجموعه دانش بنیان نویان پارس، فعالیت خود را از سال 1376 آغاز کرده است. این مجموعه با تلاش و همت فراوان و کمک پروردگار سعی کرده کیفیت کالاهای تولیدی و تجهیز ماشین آلات خود را بهبود بخشد. در نویان پارس، تولیدات بر پایه محصولات مفتولی از قبیل انواع پیچ، رولپلاک، فنر، ابزار و یراق آلات می باشد. در طول فعالیت، به مرور دامنه محصولات فروشگاه بیشتر شده و تمرکز مجموعه بر روی تولیدات باکیفیت و قیمت مناسب بوده است. فروشگاه اینترنتی نویان پارس، بستری برای خرید مستقیم از کارخانه است. چون دراین فروشگاه علاوه بر تولید انواع سایز رولپلاک،پیچ، فنر و غیره محصولات دیگر تولیدکنندگان نیزبه فروش می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *